Çift Fonksiyonlu Derin Dondurucu

                                                       

İlk önce çift fonksiyonlu derin dondurucunun ne demek olduğu ile başlayalım, zira ilk duyduğumda ne anlama geldiğini ben de anlayamamıştım. Klasik derin dondurucular sadece “derin dondurma” yapıyor, yani içlerindeki tüm gıda ve besinleri -16 / -24 arasındaki bir sıcaklıkta depoluyor. Bunun avantajı, bu sıcaklıkta hemen tüm besinlerin kullanım ömürlerinin son derece uzun olması. Yani yazın dondurduğunuz bir gıdayı, kışın ilk günkü tazeliği ile tüketebiliyorsunuz. Ancak derin dondurma uzun süreli bir çözüm ve kısa sürede tüketmeniz gereken gıdalar için yeterince pratik değil. Aynı şekilde, su oranı yüksek besinler (karpuz, üzüm, vs.) derin dondurma işlemi için pek uygun değil, zira içlerindeki su kristalleşiyor ve gıdanın lezzeti bundan etkileniyor. Bu türden gıdalar için derin dondurucu değil, “soğutucu” kullanmak gerekiyor.

İşte çift fonksiyonlu derin dondurucu modelleri, tam olarak bu işe yarıyor. İstediğiniz zaman soğutma, istediğiniz zaman da derin dondurma yapıyorlar. Bu yüzden, kelimenin tam anlamıyla her besin türü ve her depolama amacı için uygunlar. Ancak, piyasada kaliteli bir çift fonksiyonlu derin dondurucu modeli bulmak oldukça zor. İşte bu nedenle uzun araştırmalardan sonra Uğur Soğutma’ya ait UED 7246 DTK modelinde karar kıldım. Uğur Soğutma’nın bu sektörde 60 yılı aşkın bir deneyimi var ve gerçeği söylemek gerekirse, kayda değer bir rakibi de bulunmuyor. Nitekim UED 7246 DTK’yı birkaç aydan bu yana kullanıyorum ve son derece memnun kaldığımı rahatlıkla söyleyebilirim.

Her şeyden önce, bu bir dikey derin dondurucu model. Yani görünüm ve kullanım olarak klasik buzdolaplarına benziyor. 261 litre brüt iç hacmi var ve en kalabalık aileler için bile fazlasıyla yeterli. Derin dondurma, soğutma ve sıfır derecede saklama özellikleri bulunuyor. Besinlerinizi kullanılan moda göre +3 / -24 sıcaklık aralığında depolayabiliyorsunuz. No frost özelliğine sahip olan çift fonksiyonlu derin dondurucu, aynı zamanda A+ enerji sınıfına ait, yani çok az elektrik harcıyor. Ön kapağı üzerinde bir LED ekran var ve tüm ayarları (kapağını açmaya gerek kalmadan) bu ekranı kullanarak yapabiliyorsunuz. Ben Uğur Soğutma’nın çevrimiçi mağazasını kullanarak satın aldım (https://satis.ugur.com.tr/) ancak Türkiye çapındaki bayilerden de alabilirsiniz. Bir derin dondurucu almaya niyetliyseniz, çift fonksiyonlu bu modele muhakkak bir göz atmanızı öneriyorum, kesinlikle pişman olmazsınız.

Bir boomads advertorial içeriğidir.

3 Ağustos 2017 Perşembe

''GÜL''

Biran önce yazmak istiyor insan uzun bir ara verince, bir de heyecanlanıyorum ortaya görüntüsü güzel bir şey çıkınca, o sebeple hızlı hızlı bitirmeliyim yazacaklarımı ki gülü paylaşabileyim :) Ne vintage konumuz ne de makeup, sadece ''gül'' 
Bir anda kalk,
Mutfağa git!
Güllü puding yap,
Üzerine de koyuver kuru güllerden bir kaç tane,
Birazda serpiştir hindistan cevizinden.
Sonra fotoğraf makinasına koş,
Pili bitmek üzere, çektin çektin,
Şimdi gül, çekiyorum!
Maksat gülmek olsun, "gül" olsun,
Lafın gelişi olsun puding,
Henüz tatmadım bile,
Esinlendim sadece...


Biraz fikir üretimi içindeyim, kısa süre içerisinde sizlerle paylaşacaklarım var.
Sevgiler benden.
EK


Aşağıdaki linke tıklayarak Gmail hesabınız ile bloğuma üye olmayı unutmayın:

8 Şubat 2017 Çarşamba

YVES ROCHER - YASLANMA KARSITI GÜNES KREMi


-Kış Güneşi yüzünü gösteriyor mu oralarda acaba?
-Bu sene baya bir soğuk yaptı.
Klasik kış söylemleri ile yeniden merhaba :)




Yaz kış demeden güneş kremi kullananlardan mısınız?
Umarım öylesinizdir, çünkü güneş ışınları yalnızca yazın değil kışın da cildimizi etkilemeye devam ediyor. Soğuklar bir yana, ciltteki nem kayıpları kış ile beraber iyice artmaya başladı. 
Benim gibi kuru ve hassas bir cilde sahipseniz güneş kremi kullanmama gibi bir seçeneğiniz  zaten olmamalı. Kuru ve hassas ciltlere özel temizleme sütü, tonik, gündüz kremi kullanmama rağmen yeri geliyor cildim pul pul kurumaya devam ediyor. Heleki kızarıklıklar yok mu o kızarıklıklar! Başımın belası. Tabiki al yanaklı olmak kötü bir şey değil ama bu alerji boyutlarına ulaştığında çare aramak bizim faydamıza ;)


Tüm cilt bakım ürünlerine ek olarak güneş kremini yaz kış kullanmaya devam ediyorum. Yves Rocher'in yaşlanma karşıtı güneş kremini iki senedir deneyimliyorum. Fiyat ve performans açısından oldukça başarılı bir krem. Dışarı çıkacağım zaman makyaj altına da günlük nemlendirici yerine uyguluyorum, makyajımda herhangi bir kusma veya ciltte yağlanma problemi yaşamadım. Ancak özellikle belirtmem de fayda var, cildim kuru ve hassas, aynı krem yazın eşimin yağlanmaya meyilli cildinde sivilcelenmeye sebep oldu. Besin kaynaklı olabilir mi diye şüphelenerek farklı zamanlarda da denedik ancak aynı sorun devam etti. Bu yüzden Yves Rocher'in yaşlanma karşıtı koruyucu güneş kremini kuru ve hassas ciltlere tavsiye edebiliyorum. Siz yine de denemeden almayın, her ürün her ciltte aynı etkiyi gösterecek diye kesin bir yargıda bulunamayız. 
Cildi yağlı olup da bu kremden memnun kalanlarınız varsa da muhakkak aşağıda yorumlar kısmında benimle düşüncelerinizi paylaşın.


Krem 30 ml'lik  boyutta, geçtiğimiz hafta indirimli fiyatı 60 TL ye geldi yanında da maskara hediyesi vardı. Yapısı çok yoğun değil ama jel gibi de değil tabi ki. Sürüldükten sonra asla suratta beyaz bir tabaka şeklinde kalmıyor, daha sürülürken cilt tarafından emiliyor. İçerisinde 50 spf bulunuyor, yani güneş koruması oldukça yüksek. Yaşlanma karşıtı olduğu yazıyor paketinde. Kaz ayaklarını geçirecek hali yok tabiki ama cildin kaybettiği elastikiyeti yeniden kazandırdığı ve cildi nemlendirdiği için ince çizgilerin oluşum süresini uzattığı söylenebilir. Amma afilli cümle oldu:) 
Eskiden güneş kremimi varmış vallahi. Almanyadan gelen lacivert kutulu nivea kremini sürerdi anneannem, boynunu yukarı doğru kremlerdi, maşallah kımkırışık olmadı hiç bir zaman. Bilakis babaannem de aynı şekilde, zeytinyağı her şeyin ilacı derdi :) Sağolsun teknoloji, pazarlama kanalları ve diğer satış organları hayatımıza dahil oldu olalı vücudumuzun her bir santimetrekaresinin kremi ayrı :D. 


Şaka bir yana, güneş kremi kullanmak sadece günlük korunma ve nem ihtiyacının yanı sıra gerçekten cilt kanserine karşı alınabilecek en temel önlemlerden birisi. Güneş kremimi yazın gün içerisinde ihtiyaç duydukça uyguluyorum, kışın ise tüm gün idare ediyor beni. Şimdilik krem hakkında söyleyeceklerim bu kadar. Olumlu veya olumsuz deneyimlerinizi aşağıda yorumlar kısmına yazmayı unutmayın. 
Dönüşümlü olarak kullandığım Kiehls'in nemlendirici kremi hakkındaki yazıma ise buradan ulaşabilirsiniz. Yakın zamanda da son zamanlarda kullandığım günlük nemlendiricim olan Yves Rocher Sensitive Vegetal, hassas ve kızaran ciltler için nemlendirici kremimi yazacağım.



Kısa zamanda görüşmek üzere,
Güneşi özleyenlere selam olsun! <3
EK



Aşağıdaki linke tıklayarak Gmail hesabınız ile bloğuma üye olmayı unutmayın: